Projectmanager

Als projectmanager bij Neuf trek je omvangrijke, bestuurlijk gevoelige en complexe ruimtelijke projecten in de voorbereidings- en/of uitvoeringsfase. Je levert het met de opdrachtgever afgesproken resultaat binnen het vastgestelde budget en de beschikbare tijd. Hiertoe beheers je zowel de ‘harde’ aspecten KTGOI (kwaliteit, tijd, geld, organisatie, informatie) als de ‘zachte’ intermenselijke aspecten.

Als projectmanager stuur je het projectteam aan, bewaak je de onderlinge raakvlakken in de projectorganisatie en zorg je voor het samenbindend leiderschap dat de spelers tot een team bindt. Je overziet de (soms tegenstrijdige) belangen en neemt op basis hiervan integrale besluiten. Daarbij zorg je voor draagvlak binnen en buiten het team. Je onderhoudt contacten op het bestuurlijke vlak, voert overleg en zorgt ervoor dat het bestuurlijke besluitvormingsproces adequaat doorlopen wordt.

Tot slot fungeer je als spin in het web; de intermediair tussen opdrachtgever, lijn- en projectorganisatie. Hierdoor bewaak je de integraliteit van het project, zowel binnen het projectteam als binnen de opdrachtgeversorganisatie.

Herken jij jezelf in de rol van projectmanager of wil je hier meer over weten? Ik drink graag een kop koffie met je!

Joost Larooij
jlarooij@neuf-associates.nl