Gemeente Den Haag – project- management ruimtelijke projecten (oa Legoland)

In opdracht van het projectmanagement bureau van de Dienst Stedelijke Ontwikkeling van de Gemeente Den Haag voeren wij het projectmanagement over diverse ruimtelijk fysieke projecten in de stad. De projecten zijn zeer divers; van sloop-/nieuwbouwprojecten tot renovatie- en transformatieprojecten. Samen met ontwikkelaars, stichtingen en diverse afdelingen van de gemeente worden de projecten ontwikkeld en uitgevoerd.

Een aansprekend project dat we leiden is bijvoorbeeld de komst van Legoland naar de boulevard van Scheveningen. Het is de eerste vestiging van Legoland in Nederland en de vierde in heel Europa. Er wordt verwacht dat Legoland jaarlijks voor ongeveer 350.000 bezoekers zal zorgen en daarmee een belangrijk impuls geeft aan de ambitie om van Scheveningen een vierseizoenenbadplaats te maken. Conform de huidige planning zal de vestiging van Legoland in Scheveningen medio 2019 haar deuren openen.